חברות רבות נוקטות באסטרטגיה של שווק גרילה בעולם האינטרנט,
כאשר התהליך מתבצע בצורה הנכונה,נוצרת צמיחה מהירה ויעילה לחברה תוך שימוש במשאבים כלכלים מינימליים היוצרים שווי עלות/תועלת גבוה ונוצרת חשיפה מהירה לקהל רחב בעלות מינימלית.
הדבר הקל ביותר בעולם האינטרנט הנוכחי הוא לבזבז כספים רבים על פרסום באמצעות הכלים המתוחכמים של גוגל המאפשרים חשיפה מיידית רחבה לקהל רחב של לקוחות פוטנציאליים.
חברות רבות לא ממקדות את הפרסום ולכן מבזבזות כספים רבים מתקציב הפרסום על קהלים שלא בהכרח מתאימים למוצרי החברה ומתחרות בחברות גדולות עם תקציבים גבוהים מאוד שבדרך כלל לא מצדיקים את עלות הפרסום.
ישנה חשיבות גבוה מאוד לבחירת החברה האם לעבוד עם איש גוגל כעובד החברה או לחילופין לעבוד עם חברה חיצונית המתמחה בגוגל ובעולם האינטרנט בכלל,פייסבוק טוויטר וכו'.
יתרונות שווק הגרילה:
עלות נמוכה יחסית,הקטנת הסיכון,שימוש בכוח עבודה מינימלי,יצירתיות,עקיפת הצורך למלחמה עם שחקנים חזקים יותר בתעשיה,עלות/תועלת מקסימליים,שינוי אסטרטגיה בצורה מהירה,מינימום כוח עבודה
דוגמאות לשווק גרילה:
פרסום ויראלי,דיוור באמצעות אימיילים,יצירת באזז גדול באמצעות פייסבוק/טוויטר,יצירת תגובות בטוקבקים,פרובוקטיביות,יצירת גימיק בתערוכה,סקרנות ויצירת הפתעה,בונוסים וכו'
תכנון ובחירת האסטרטגיה הינם הדבר החשוב ביותר בתהליך,ככל שתושקע יותר מחשבה ותהיה יותר יצירתיות כך יגדלו סיכויי ההצלחה של התהליך.
שווק גרילה מתאים בעיקר לחברות קטנות ולחברות סטראפ,אך גם חברות גדולות וותיקות משתמשות בערוץ חכם זה.
בשוק הפרסום והאינטרנט הרגיל קשה מאוד ויקר מאוד לבלוט ולגרום לקהל לזכור אותנו בצורה שונה מהמתחרים.
בשווק גרילה אנחנו מייצרים חוויה אצל קהל הגולשים/משתמשים, בדרך לא שגרתית ומקורית ובאופן שיגרום להד תקשורתי.
המטרה העיקרית הינה להפתיע, לרגש לבלוט להוציא את הקהל מהשגרה ולהפוך לנושא לשיחה.
ככל שנכיר יותר את קהל המטרה סיכויי ההצלחה יהיו גבוהים יותר,החוכמה תהיה להפתיע את קהל המטרה שלנו !!!
אילון טופז.